Zo sedla Vagnár na Dedečkovu chatu

14.07.2021
zo-sedla-vagnar-na-dedeckovu-chatu

Cestné sedlo Vagnár sa nachádza na takej nenápadnej ceste ktorá vytvára skratku medzi Breznom a Čertovicou. Pri tomto smere je isto výhodné ju použiť. V sedle Vagnár vyrástla v poslednom čase veľká koliba vyzerajúca ako prerobená stodola. Pohansko to tu volajú a aj tu môžete hneď pri ceste dostať občerstvenie. Smerom z Vagnára na sever je možné dostať sa lesnými zvážnicami až na Čertovicu a pozitívnou novinkou týchto končín sú isto v zime upravované bežecké stopy.

My ale zo sedla Vagnár vyrážame po poľnej šotolinovej ceste smer Dedečkova chata, sme tu prvý raz a tak sa zveríme do rúk značenia. Je veľmi sympatické, že o to sa starajú aj priamo z chaty a keď natrafíme na lavičky evidentne tiež prepojené s chatou tak to už dávame palec hore!

Nakoniec síce tú najpriamejšiu cestu ku chate spestríme bajkovým trailom ale nevadí, za nejakú hodinku z Vagnára sme tam. Prechádzka pre všetky možné cieľové skupiny, stretávame bežcov, bajkerov, rodinky s deťma a psami...

Pri chate je detské ihrisko, nebudú sa nudiť. Kôli obmedzeniam fungovala ešte len terasa tak dovnútra nenazrieme ale vonku je super. Objednané jedlo je tiež výborné a za rozumné ceny... veľká polievka napríklad za 3,50.

Celý koncept tejto chaty isto hojne využívanej aj v zime, veď zjazdovka z Mýta je hneď vedľa silne pripomína skôr Alpy ako Slovensko...

Na Dedečkovu chatu je možné prísť z viacerých smerov, nielen zo sedla Vagnár. Je nám jasné, že pre ľudí z okolia je to už veľmi známa a hojne navštevovaná lokalita. Táto informácia ale stále môže povzbudiť k návšteve cezpoľných turistov. Veď aj my sme tu len prvý raz aj keď sa musím priznať, že to meno už na mňa neraz vyskakovalo z internetu.

Takže odporúčame návštevu skombinovať s nejakou peknou túrou v okolí, obed doma chystať nemusíte. My sa určite znovu zastavíme... a ozaj, nebojte sa ísť ku chate alebo naspäť od nej cestou okolo vysielača, je to krajšie ;)

web: Dedečkova chata

Fotky Zo sedla Vagnár na Dedečkovu chatu

RE: Zo sedla Vagnár na Dedečkovu chatu
sherpa 15.07.2021
pekne prostredie aj s vyhladmi, aj s rozumom postavene na primestske vyzitie sa v prirode. a ten posed mas predpisovo katalogovy {t.j. dobre natrenovany}, tazka pohoda z toho sala. a cestu na Vagnar uz dali do nivelaku? lebo za mojich cias to tam bolo dost rozburene ako na mori, cely ten traverz k Mytu, v buse to bolo obcas na morsku chorobu a sable. a google to stale ukazuje viac a viac zaplatove.