Skialpové lyže OGSO Jaeger 80

30.04.2022
skialpove-lyze-ogso-jaeger-80

Pred touto zimnou sezónou som dostal jedinečnú príležitosť otestovať lyže francúzskeho výrobcu, na Slovensku ešte nie moc známeho - OGSO. Vybrať si lyže z ich ponuky priznám sa nebolo pre mňa moc jednoduché, ale po chvíli dumania sa nakoniec ukázali pre mňa relevantné dve možnosti: modely Bonatti alebo Jaeger. Keďže ľahké, kratšie lyže mám poriešené, tak voľba padla na JAEGER (121-84-105 pri dĺžke 172 cm, 1300 g/kus). Je to model trošku iný a špecifický, než aby sa dal jednoznačne prirovnať k nejakým modelom od iných značiek. Už na prvý pohľad ale "Poľovník" budil dojem ťažkej zbrane do náročných podmienok.

Jaeger nemá rocker, ale široká špička prezrádza, že ovládať sa bude tá lyža viac než dobre. Rádius 14 mne tiež moc nevadí, skôr naopak - rád jazdím kratšie oblúky, ako by som mal zísť celý svah na tri dlhé... Váha 1300 gramov/kus pri dĺžke 172 cm: nuž priznám sa, že pre mňa je to horná hranica toho, čo znesiem na nohe. Nakoniec sa ale s použitím ľahkého viazania Dynafit superlite 150 ukázali viac než váhovo prijateľné. 84 mm pod pätou? Tak toto bol v spojení s tou lopatou vpredu veľký otáznik, že čo to spraví. Jasné mi bolo hneď, že to špeciál do prašanu nebude, ale ten som v žiadnom prípade ani nehľadal... (Šírka v strede sa pri lyžiach OGSO mení s dĺžkou, čím dlhšia lyža, tým širšia).

Skialpovú sezónu som už tradične strávil v drsnom alpskom prostredí, kde som sa tešil na používanie týchto tvrdších a robustnejších lyží. Očakával som, že dole kopcom od nich dostanem oveľa väčšiu podporu ako od ľahkých, kratších lyží.

okrem_iného_sa__vďaka_kvalitným_a_rovným_pätkám_aj_dobre_do_snehu_zapichujú_;)

Netrvalo dlho a lyže dostali šancu ukázať, čo v nich je. Od začiatku sezóny som šliapal iba s nimi, a potom som už nemal (až na pár dlhších túr) žiadny dôvod ich striedať. To čo mi ponúkli pri jazde dole kopcom som v podstate predvídal. Výsledkom tej kontroly v zjazde boli predovšetkým menej unavené nohy, ktoré takto mohli podávať lepšie výkony v následnom výšľape. Absolvoval som s nimi päť túr cez 3000 v.m. Prekvapenie sa ale konalo pri šliapaní do kopca. Pocity boli veľmi pozitívne aj vďaka camberu a tomu, že hrana fakt zaberala po celej dĺžke. Mimoriadne dobrými vlastnosťami ma prekvapili aj pri šliapaní po ľadovom teréne a tvrdých, ufúkaných snehových doskách.

Po prvej sezóne s Jaegermi môžem v kľude povedať, že sa jedná o pozitívne prekvapenie. Tie túry s 2-3 tisíckami výškových metrov som si užíval a už teraz sa teším na ich ďalšiu sezónu. Napriek tvrdému a miestami nie moc ohľaduplnému používaniu sú lyže po zime v dobrom stave a nič nestratii ani na svojej tvrdosti, nejavia žiadne náznaky prešliapnutia.