Predstavujeme: Dynafit MS Feline Ultra Jericho

10.07.2016
predstavujeme-dynafit-ms-feline-ultra-jericho

Žijeme v časoch, keď čoraz viac ľudí pociťuje potrebu nejakej tej formy pohybu v prírode. Outdoor je na vzostupe, dalo by sa povedať, že ešte nikdy sa mu tak nedarilo ako teraz. Súčasťou tohto diania je aj bežecký boom ktorého sme práve svedkami alebo dokonca aktérmi...

Časy, keď sme chodili pašovať tenisky z trhoviska pri Novom Targu sú už dávno preč. O vašu priazeň dnes bojuje množstvo firiem a predajcov.

Pre moje špecifické potreby - rýchlejšieho pohybu vo vysokohorskom prostredí poväčšine skalnatého povrchu som však akosi dlho nevedel nájsť to pravé medové...

Rozhodujúca vlastnosť obuvi pre mňa bola vždy jedna: Ako dobre držia na mokrej skale? Nezaujímalo ma blato, či iný podklad, aj váha bola na vedľajšej kolaji. Rozbiť sa na skalách kvôli hlúpemu pošmyknutiu však máva často fatálne dôsledky, a pre závislákov, ktorí nejaký dlhší výpadok spôsobený zranením budú znášať len veľmi ťažko, je kvalitná obuv všetkým...

Kedysi sme po Tatrách behali hlavne v teniskách určených na behanie po asfalte - a čuduj sa svete: fungovalo to parádne. Z jednoduchého dôvodu: na skale treba mať podrážku s čo najväčšou kontaktnou plochou, žiadne kopačky a samozrejme aj mäkšia guma by pomohla...

Hľadal som dlho. Striedal som. Skúšal som. Vystriedal som viaceré modely od značiek: Asics, Mizuno, Salomon. Každý z tých modelov mal niečo dobré, ale aj výrazné nedostatky. Hľadal som niečo ozaj stabilné, niečo, čo ma podrží pri mojej obľúbenej disciplíne - behu po tatranskej suti, prípadne tvrdých behoch dole kopcom, ľahšie lezenie sa tiež pritrafí.

behom_okolo_Vysokých_Tatier

Minulý rok som na ne natrafil náhodou: Dynafit a maratónky? To by ma teda nikdy nenapadlo. Keď som už ale mal tú možnosť vyskúšať si ich, tak som sa poprechádzal po obchode a... Už som ich dole nedal. Tú stabilitu a istotu, čo som pocítil - jednoducho som hned vedel, že v tomto chcem bežať dole kopcom. Oproti modelu, ktorý som práve používal, mali základňu výrazne širšiu, samozrejme aj kontaktná plocha bola oveľa väčšia a guma mäkšia...

Po minuloročných pozitívnych skúsenostiach sa mi dostal do rúk nový tohtoročný model ultra topánky od Dynafitu. Nebola to náhoda. Vybral som si ich sám z množstva iných značiek.

Popri parádnej podrážke vyrobenej firmou Vibram sa nedá nespomenúť aj celkove robustné prevedenie topánky, ktorá dokáže ochrániť nohu aj zboku, či pri nešťastnom zakopnutí.

Tieto topánky sú odporúčané na stredné a dlhé behy.

"Nuž keď idem do hôr, prajem si v nich byť vždy celý deň..."

v_Dynafitoch_sa_nielen_dobre_beží_ale_aj_sa_leží_:))

Ináč tomu nebolo ani pri behu okolo Vysokých Tatier, ktorý som absolvoval nedávno s kamarátom. Trvalo nám to presne 15 hodín. Nemal som žiadne pľuzgiere ani otlaky a v závere, keď po toľkých hodinách už človek ozaj cíti každý kamienok, som sa mohol na Dynafity plne spoľahnúť.

Pri behu po tatranskom žulovom chodníku dole kopcom po 15 hodinách potrebujem spoľahlivú podrážku, ktorá vykryje aj nejaké tie chybičky a nepresnosti. Každý, kto v tomto teréne behal vie, že sa vlastne nejedná o beh, ale poskakovanie z kameňa na kameň. To, že sa občas s doskokom netrafíte optimálne, je úplne normálne...

Pozerám si topánky po spomínanom behu, 90 kilometrov po kameňoch... Žiadne náznaky poškodenia či opotrebenia. Samozrejme už som ich mal predtým pekne zabehnuté. Popri tých spomínaných vlastnostiach je fakt, že sa budú dať použiť aj viac sezón, tiež určite potešiteľný.

testované_aj_na_chorvátskom_vápenci

Dynafit MS Feline Ultra Jericho - majú sklon (drop) 8mm, čiže nie sú extrémne odpružené, taký priemer.

Vibramová podrážka je doplnená medzipodrážkou MultiPad MidSole, ktorá zabezpečuje dynamickú prispôsobivosť k terénu .

Veľkým pozitívom oproti minulému roku je sťahovacia šnúrka s brzdičkou: počas 15 hodín behu okolo Tatier som sa k teniskám nezohol.

Mal som na šnúrkach návleky a jednoducho nebolo treba nič riešiť.

Dynafit MS Feline Ultra Jericho

kúpite aj v predajni www.sportrysy.sk