MTB rukavice Roeckl

03.06.2017
mtb-rukavice-roeckl

Primárna funkcia cyklorukavíc nie je len o tepelnej izolácii. Cyklisti, ktorí už brzdili rukami o asfalt, vedia svoje. Počas horúcich letných etáp cestných pretekov slúžia krátke cyklo-rukavičky na niečo iné, ako na to, že treba vytvárať priestor súci na pomaľovanie nápismi sponzorov...

Úloha rukavíc v cyklistike je nezanedbateľná a s nástupom MTB nijako neklesla, skôr naopak. Okrem brzdenia o asfalt, možnosti pevne držať riadítka aj spotenými rukami, nahodiť spadnutú reťaz, pri voľnom lete lesom zaboxovať si s konármi, kameňmi a blatom... Jednoducho nástup horskej cyklistiky priniesol výrobcom nové výzvy...

Horskej cyklistike sa venujem od roku 1992, a tak môžem porovnať vývoj. Na začiatku to veru bola doba kamenná a na ochranu rúk sa používali rukavičky cestné. Pri drsnom charaktere MTB však čoraz viac prichádzala potreba kvalitných dlhých rukavíc. Pokúšali sme sa ich nahradiť rukavicami používanými v behu na lyžiach, tie však boli v lete moc teplé...

Prenesieme sa o vyše dvadsať rokov na stroji času do súčasnosti. Minulú sezónu som jazdil s novinkou od nemeckej firmy Roeckl, ktorá je v kategórii športových rukavíc špičkou na trhu. Milovníci biatlonu majú určite túto značku zarytú v podvedomí, v tejto značke totiž strieľajú biatlonisti na cieľ, samozrejme bez toho aby si dávali rukavice dole...

V alpských podmienkach som používal dlhé MTB rukavice so špeciálnym Solar systémom. Okrem geniálneho odvetrania je už len malým bonusom aj to, že vás cez rukavicu mierne opáli a efekt cykloopaľovacích efektov takto odpadá... Na dlani sú rukavice perfektne spevnené a vystužené novou tlmiacou látkou, ktorá vstrebáva otrasy výrazne lepšie ako doterajšie gelové materiály.

ani_pri_fotení_netreba_dávať_rukavice_dole

Po intenzívnej sezóne sú rukavice naďalej vo výbornej kondícii, čo je taktiež výbornou známkou. Nebude treba na ďalšiu sezónu nové, tak ako to bývalo v minulosti...

Viac info o aktuálnych modeloch krátkych a dlhých cyklorukavíc Roeckl nájdete tu:

Nezabudnite mrknúť aj na modely na zimu ;)