Montenegro: Kaňon rieky Mrtvice

07.11.2011
montenegro-kanon-rieky-mrtvice

Čierna hora je synonymom divokej prírody. Jedna z posledných oáz divokej prírody v pevninskej časti Európy. Pri našej cyklovýprave začiatkom leta sme si našli čas aj na pešiu výpravu do málo známeho a divokého kaňonu riečky Mrtvice, ktorá sa vlieva do jej väčšej a známejšej kolegyne Morače.

Východiskom na túru je osada Medjuriečje (niečo ako medziriečie). Odtiaľ sme sa po menších orientačných problémoch dostali na štrkovú cestu, vedúcu smerom do kaňonu. Starobylý kamenný Danilov most na začiatku kaňonu sme objavili až cestou naspäť.

Až po hodnej chvíli pochodu po štrkovej zvážnici sme narazili na tabuľku a značkovaný turistický chodník. To už sme vedeli, že sme dobre. Vegetácie v kaňone je vlastne akýsi prales. Vraj sa tu hojne vyskytujú jedovaté zmije. Nejaké sme aj videli, ale tie mali väčší strach ako my.

Na začiatku kaňonu sme objavili krásne skalné okno, cez ktoré sa dostanete ku čistej, ale ľadovej vode kaňonu. Kaplja Želja (Kvapka šťastia) sa volá tento prírodný výtvor. Po chvíli pochodu nás začala ničiť strašná horúčava a keď morálka začala upadať, rozhodli sme sa ovlažiť vo vode kaňonu.

Po ľadovom kúpeli (hrozila mrtvica v Mrtvici) vyhrala opäť naša zvedavosť a vybrali sme sa ďalej. Kamarát videl vraj na fotke chodník vytesaný do steny kaňonu. Chceli sme ho vidieť. Najprv sa nám však postavil do cesty obrovský biely výlom. Musel to byť riadny rachot. Chvíľu sme si mysleli, že sa ďalej ani nedostaneme, ale nakoniec sme cez popadané balvany preliezli ďalej.

Cestu_nájdem,_alebo_si_urobím!_povedal_Hannibal

Potom na nás už po prechode hustou vegetáciou čakala Danilova cestička, vytesaná v skale. Úžasné pohľady - vychutnajte si fotky. Pri hľadaní informácií pre tento článok som našiel zmienku o tom, že túto cestičku dal kedysi vytesať v skale generál, ktorý tadiaľto chcel previesť svoju armádu.

Informácia o tom, že na rieke Morača sa plánuje postaviť vodná elektráreň, ktorá by zničila aj tento kaňon, ma teda moc nepotešila... Dúfam, že sa to nepodarí :(

Fotky Montenegro: Kaňon rieky Mrtvice

Peter 07.11.2011
Nazdar Martin, zasa si nám pripomenul dobru akciu, ale chýba mi tam Ďurova fotka do pánskeho časopisu pre rovnako orientovaných. A ešte aby som nezabudol, bude nejaká akcia v zime?

kapsi 07.11.2011
cau martin,ako sa dari?dobre spomienky len mi tam na fotkach chybaju zabery s mojou priatelkou petrom a aj ta zmija prezlecena za uzovku vyzera ako ziva,inac vsetko super.drz sa

martin 07.11.2011
fotky prešli prísnou cenzúrou, ale Kapsiho hada som tam predsa len nakoniec dal :))

Maritna 08.11.2011
ten swimmingpúl pre žaby je parádny :)

kapsi 08.11.2011
ahoj dostalo sa mi do ruk cd s monte negra bajk,raft tara, turistyka a pod.na poziadanie vymenim za makovu kaloricku bombu.