Merano

11.11.2007
merano

Nemám rád mestá. Oveľa lepšie sa cítim v hustom lese, alebo snehom pokrytej horskej krajine. Preto je na čase, aby som v pravidle urobil výnimku. Merano na mňa urobilo výborný dojem a preto ho vrele odporúčam, ako zastávku na ceste do alebo z hôr. Merano je staré kúpeľné mesto v Južnom Tirolsku(Taliansko) neďaleko Bolzana. Centrum tvorí historická štvrť obklopená nádhernými parkami. Rozprestiera sa na úpätí kopca. Pokiaľ sa zrovna nechystáte nakupovať, tak rozhodne nevynechajte prechádzku Letnou a Zimnou promenádou. Z brehov rieky Passer môžete pri dostatku vody vidieť kajakárov. Potom je tu najkrajší park Gilfpromenade a ako píše sprievodca: jedna z najkrajších prechádzok vôbec - Tappeinerweg. Z centra mesta sa dá vyviezť starou sedačkou na vyhliadkový kopec.

rieka Passer

Zvláštnosťou tohoto mesta, ktoré leží v nadmorskej výške niečo nad 200 m. je pestrá subtropická vegetácia typická pre pobrežie Stredozemného mora. Merano sa tiež pýši vyše 300 slnečnými dňami v roku. Botanickú záhradu na zámku Trautmansdorf som zatiaľ videl len na obrázkoch reklamného prospektu, ale to mi stačilo na to, aby som vedel, že sa tam raz pozriem...

V okolí mesta je niekoľko lanoviek, ktoré umožňujú rýchly nástup na túru do hôr. Priamo z okraja mesta Vás lanovka vyvezie do zimného strediska Merano 2000, ktoré je v lete turistickým rajom. To isté sa však dá povedať o prírodnom parku Texelgruppe, do ktorého sa dostanete lanovkou z Dorf Tirolu na Hochmuth. Takto by sa dalo ešte pokračovať dlhšie, ale tento článok by mal byť išpiráciou, nie kompletným sprievodcom.