Mecsek trail 2016

03.12.2016
mecsek-trail-2016

Tak ako aj minulý rok, rozhodli sme sa tento november opäť navštíviť našich južných susedov a zabehať si na jednom z ich ,,horských” behov. V novembri je u nás zima, častokrát aj sneh a klíma v Maďarsku aj v tomto čase dovoľuje naplno si vychutnať beh v peknom prostredí, v ideálnych teplotách. Aspoň tak sme na to boli zvyknutí z predošlých ročníkov. Preteky sa konali v nedeľu v mestečku Pecsvarad blízko hraníc s Chorvátskom, takže sme sa presunuli už v sobotu a prespali v miestnom hrade :-)

Ráno pri pohľade z hradného okna sme utrpeli menší šok. Všetky kopce, po ktorých sme mali čoskoro behať, boli krásne zasnežené a táto panoráma skôr pripomínala výhľad na Alpy než na maďarské veľhory. V šoku boli aj organizátori s pretekármi, na prezentácii v miestnej telocvični vládlo podozrivé ticho a aj keď maďarsky nerozumiem ani slovo, stačil pohľad na bežcov nevychádzajúcich z údivu. Situáciu výrazne dramatizovala aj teplota, ktorá bola -5 a silný vietor, ktorý ju pocitovo ešte znižoval. Dá sa povedať, že náš trojčlenný slovenský tím mal v tomto výhodu a zabehli sme si preteky v domácich podmienkach :-)

Štartovalo sa nakoniec načas a trať bola bez zmeny oproti minulému roku. Hore na kopcoch bolo 10-20cm prachového snehu, takže som si pripadala ako na Psotkovom memoriáli :-) Bežať bolo treba čo najrýchlejšie, inak hrozila smrť umrznutím. Pokiaľ viem, do cieľa prišli všetci a maďarskí susedia mali z toho celého obrovský zážitok, podávali si ruky a objímali sa. A my čo sme si mysleli, že sa v Maďarsku trochu zohrejeme, sme sa zohriali až cestou domov v aute.

Výsledky

Sisa

Fotky Mecsek trail 2016

RE: Mecsek trail 2016
Martin 02.12.2016
gratulujeme našim vetroplachom za dve druhé miesta :)