Ferrata Königsjodler

12.10.2010
ferrata-konigsjodler

Začalo to celé jednou nevinnou otázkou: Slavo, nedal by sa ten Königsjodler spáchať niekedy v septembri? Nato že práve v tom čase hore snežilo to bola celkom trúfalá otázka. Jodler nám však obom nedal kľudne spávať, a tak jediný spôsob ako mať počas zimy pokojný spánok bolo zmáknuť ho.
Predpoveď hlási na jediný deň nášho predĺženého víkendu aké také počasie a tak nezostáva nič iné iba vyraziť.

Prístup:
Z parkoviska v sedle Dientner Sattel (1342) ktoré je vzdialene asi 5 km za obcou Mühlbach am Hochkönig vyrážame po chodníku č. 432 k chate Erichhütte. Odital do sedla Hochscharte (2283), kde začína ferrata. Z parkoviska sme na začiatku ferraty boli za nejake 2 hodinky.

Popis:
Čo od ferraty očakávať sme vedeli už z bádania po internete. Krásny ostrý hrebeň, úseky ktoré bolo treba preskočiť, lanový mostík, a k tomu ako bonus lano natiahnuté medzi dvomi vrcholmi po ktorom (byť pripravený a mať zo sebou kladku) sa dá spustiť. Poteší tiež málo umelých stupov – čo trochu pridá na náročnosti. Ferrata končí na vrchole Hoher Kopf (2875), odkiaľ je to ešte na chatu na Hochkönigu pol hodina už nezaistenou cestou. Od nástupu na ferratu k chate ubehli krásne 4 hodinky. Keďže sme na ferrate boli mimo sezóny bola celá naša – okrem nás a jedného experta tam nebolo nikoho.

Zostup:
Zostup dole po chodníku č. 432 je náročný – po strmej suti ktorá sa neustále zosúva. jediné potešenie po ceste dole je, že počas celého zostupu sa ukazuje cesta feraty po ktorej sa išlo hore, takže človek pospomína aké bolo krásne tadiaľ liezť pred pár hodinami. Prichádzame na križovatku kde sa rozhodujeme či si vyšliapať do sedielka a potom smer chata Erichhütte, alebo pokračovať cestou dole – ktorá nás mala priviesť k parkovisku. Od tejto doby sme trochu blúdili. Slabším značením sme sa však napokon dostali ku chate Birgkarhaus, ktorá je už len na skok od nášho parkoviska. Zostup z Hochkönigu nám trval 4 hodinky.

Königsjodler splnil všetko čo sme od neho očakávali. Nádherná ferrata s prekrásnymi úsekmi.

Poloha:
Pohorie Hochkönig, dedinka Mühlbach am Hochkönig, Rakúsko.
Čas:
4 hodiny (výstup)
Prevýšenie:
700m
Výstroj:
Kompletná ferratová výstroj, expreska, kladka
Obtiažnosť:
D - ťažká ferrata

Slavo, Ivka

Fotky Ferrata Königsjodler

RE: Ferrata Königsjodler
Jaraba 12.10.2010
No paráda! Vyzerá to tam dosť divoko. Akurat pred pár dňami sme s kamarátom rozoberali jedno video na youtube práve z tejto ferraty - odporúčam pozrieť: http://www.youtube.com/watch?v=8vOsw86f8XE

slavo 12.10.2010
prave toto motivacne video to ma cele nasvedomi ... len zial mi sme na zabery z vrtulniku uz nemali :)

RE: Ferrata Königsjodler
MisoM 14.10.2010
paradne zabery, tam urcite raz pojdem, tento rok to uz nevyslo

Jostran (ostransky.jozef@zsr.sk) - 07.10.2013
Je to naozaj pekná a náročná ferrata. Silne odporúčam kladku inak je to drina so stresom ( http://youtu.be/2qOqmEUN6SY ). Ak nie je kladka treba primerane skrátiť odsedák! Boli sme 24.8.2013.