Členstvo v Alpenverein cez Vetroplachmagazin

06.12.2014
clenstvo-v-alpenverein-cez-vetroplachmagazin

Rakúsky Alpenverein je najväčší horský klub na svete. Súčasťou členských výhod je okrem zliav na chatách v Alpách aj unikátne poistenie pre aktivity na horách vo veľkej časti sveta, ale aj u nás doma. V dnešnej dobe už to pre slovenských horalov nie je žiadna novinka. Pre mnohých je členstvo v Alpenvereine skôr každoročná samozrejmosť.

K informáciám o samotných podmienkach a výhodách členstva sa preklikáte na stránke Horského klubu, s ktorým sme pre vás túto možnosť pripravili.

Ja vám teraz porozprávam iba to, čo sa v oficiálnych dokumentoch nedočítate. Moje tri príbehy z praxe. Prvý sa odohral ešte počas môjho pôsobenia v talianskom Suldene. Skupina českých horolezcov vystúpila na Ortler severnou stenou. Výstup im trval dlhšie než by sa patrilo a zostup normálkou z Ortlera nie je tiež vôbec zadarmo. Po studenom bivaku na kopci si ráno premrznutí lezci zavolali vrtuľník. Ten priletel, naložil ich a vyložil rovno pred hotelom, kde som pracoval. Pamätám si ešte, ako u nás v bare vypisovali zápisnicu s talianskymi Carabiniermi. Odvtedy volám Alpenverein aj "Lístok na vrtuľník". Samozrejme musím dodať, že takýto zásah bol hradený plne z poistky...

Príbeh druhý bude podobný. Jeden dobrý kamarát vyrazil so svojím známym na svoj vysnívaný výstup v Alpách. Uprostred krásneho firnového hrebeňa, jedného z najkrajších v Alpách, prišlo jeho parťákovi zle. Nebol dobre aklimatizovaný. Jeho organizmus sa už aj predtým správal vo výškach nie najlepšie. V tej chvíli sa nachádzali od civilizácie pekne ďaleko. Zavolali si vrtuľník, v tomto prípade švajčiarsku Regu. Priletel o chvíľu. Zapli ich oboch do podvesu za sedačky, ktoré mali na sebe. Trošku adrenalínu a už o pár minút vypisovali zápisnicu dole pred chatou...

A do tretice z domácej hrudy. Jedna slovenská skialpinistka sa ocitla s ľahšími poraneniami v popradskej nemocnici. Aj keď mohla stáť na nohách, tak mala na tele viacero nepríjemných poranení spôsobených tvrdým jarným firnom. V nemocnici jej povedali, že si bude musieť prevoz do Bratislavy, kde bývala, zariadiť sama. Autom nemal po ňu kto prísť, necítila sa v stave cestovať vlakom a tak zavolala na číslo do Alpenvereinu. Na rakúsku sanitku, ktorá z Viedne po ňu následne prišla cez celé Slovensko, sa vonku neveriacky prišla pozrieť aj časť nemocničného personálu popradskej nemocnice...

Ja sám som pravidelne členom už dlhé roky, našťastie som ešte nemal osobné skúsenosti s poistným plnením. Som veľmi rád, že si teraz môžeme všetci kúpiť členstvo aj cez našu stránku. Ak sa stanete členmi cez Vetroplachmagazin, získate nielen cennú kartičku, ale zároveň pomôžete Vetromagu, aby sa stal ešte lepším a zaujímavejším...

Viac informácií a cenník nájdete tu: Alpenverein na Vetroplachmagazine

RE: Členstvo v Alpenverein cez Vetroplachmagazin
martin 11.12.2014
už ho mám doma, trvalo to asi týždeň

Jaraba 12.12.2014
Aj my... Trvalo to asi 4 dni :o)

RE: Členstvo v Alpenverein cez Vetroplachmagazin
13.12.2014
velmi rada opat o rok. keby som skor vedela o tejto vasej novinke, nevaham.. nech sa dariii :-)