Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 221) >>

Európa

Formthotics - termoplastické vložky do topánok

08.12.2017
Keď vaše živobytie a popri ňom aj to, čím žijete závisí od neustálej TOP fyzickej formy aj menší zdravotný problémik môže pekne potrápiť. Pre človeka tráviaceho na nohách celý pracovný čas a potom aj veľkú časť toho voľného však aj menší problém s chodidlom dokáže vyrobiť poriadne vrásky. Áno, samozrejme viem, že potrebujem kvalitnú obuv v práci rovnako ako aj pri behu, bajkovaní či skialpe ale obdobie bez problémov dokáže pozornosť otupiť a problémik je na svete. Používal som v minulosti už viac krát rôzne ortopedické vložky do topáno...   Celý článok
November nedočkavo poskakuje za dverami. Kým na Slovensku sa už veselo šliape na pásoch, v Dolomitoch ešte zúri neskoré babie leto. Síce dosť chladné, ale dostatočne slnečné a suché. A tak uprostred jednej krásnej noci zastavujeme na Passo Falzarego (2105 m). Vonkajšia teplota, sama osebe dosť nízka, je zrážaná prudkými poryvmi vetra. Zvyšok noci musíme nejako prežiť, potom bude lepšie. Ráno nás slnkom omaľované kopce vyťahujú zo spacákov. Najvýraznejšie žiaria tie, čo sú najbližšie: Lagazuoi a Saas de Stria. Ten prvý menovaný je naším cieľom. ...   Celý článok
V roku 2006 vyšla kniha Piz Badile – katedrála zo žuly, ktorú napísali Marco Volken a Giuseppe Miotti a ktorá  zachytáva históriu alpinizmu na jednom z najznámejších alpských vrcholov, ležiacich na hranici medzi Švajčiarskom a Talianskom. Hlavne jeho SV stena patrí medzi vyhlásené severné steny v Alpách. Horolezeckú históriu na Piz Badile písali v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia významne aj slovenskí a českí horolezci. Autori publikácie vysoko hodnotia náš prínos lezeniu na Badile a konštatujú, že práve československí lez...   Celý článok
Po minuloročnom bežeckom zážitku z boveckého maratónu sme sa rozhodli vrátiť na miesto činu aj tento rok. Keďže sme prišli o pár dní skôr, rozhodli sme sa v rámci ,,aklimatizácieʺ čo to poobzerať. Predpoveď počasia nebola veľmi priaznivá a nakoniec sa aj do bodky vyplnila, a tak sme toho až tak veľa nestihli, ale aspoň niečo. Vrch Svinjak 1653 m Menovaný vrch je často nazývaný aj Slovinským Matterhornom, najskôr kvôli jeho tvaru, ktorým ho pripomína. Týči sa na dedinkou Bovec a je jej dominantou. Nájdete ho na každej druhej pohľadnici a magnetke a...   Celý článok
Jeden z najlepších slovenských horolezcov Michal Sabovčík a rovnako slovenská špička v paraglajde Juraj Koreň sa rozhodli posunúť svoje limity a vymysleli spolu naozaj originálny projekt. Jeho cieľom bude postupne vyliezť a na padáku zletieť sedem panenských štítov na siedmich kontinentoch. Na prvú časť tohto projektu by sa chceli vybrať už v decembri. Ich plány sú odvážne: na požičanej plachetnici preplaviť Drakeov prieliv, pristáť v Antarktíde a vyliezť a zletieť na padáku nejaký ten panenský kopec. Ten by si tak mohli potom pomenovať podľa svojej v...   Celý článok

Korzické potulky

11.10.2017
 Už dlhšiu dobu sa nám cnelo. 3 roky prešli a my sme na náš milovaný ostrov ani nenakukli. Dozrel čas, ideme! S Ivankou sme už na Korzike ako doma, nemuseli sme sa dlho trápiť s itinerárom. U nás je to o návrate na miesta, ktoré nám prirástli k srdcu najviac. Ale stále je čo objavovať a spoznávať nové romantické rozprávkovokrásne kúty tohto ostrova. A pre zvyšok nových členov partie, ktorí tu, okrem Ria, ešte neboli, sme urobili výber toho naj, čo krajina ponúka. Stavili sme na poznávačku i trošku adrenalínu. 5 augusta sme vyrazili šiesti na d...   Celý článok
Niekoľkoročný cieľ zažiť a vidieť cieľovú čiaru UTMB splnený. Prešlo niekoľko dní od toho zážitku a okolnosti a niektoré osoby chcú, aby som niečo napísal. Neviem, či sa vám to bude páčiť, nie som spisovateľ a nebudem to rozoberat na bunkovej úrovni, vynechám vulgarizmy, lebo nasledovný príbeh bude čítať aj moja mama . Myšlienky a pocity sa usadili, priedušky a kašel som vyliečil. Ja ani neviem, ako začať. Skúsim nejako stručne opísať pocity a zážitky, aby ste mali aspoň trochu predstavu, aké to bolo. Aj tak si myslím, že to treba za...   Celý článok
,,Radosť z behania. Čo to je? Možno sa radosť z behu vymyká definícii, ale ja ju cítim odjakživa. Nikdy som nebehala kvôli pretekom ani rekordom. Nieže by som nebola súťaživá, ale súťažím skôr sama so sebou. Vždy som behala pre pocit, ktorý z behu mám. Pre čistú radosť z prostej skutočnosti, že podnikám cestu len vlastnými silami - čím poznávam seba a okolitý svet - a z pocitu sily, ktorý mi to na hlbšej úrovni poskytuje, pretože si uvedomujem, že možné je čokoľvek - a teda všetko.“   Meno Britky Lizzy Hawkerovej mi nič nehovorilo, pok...   Celý článok

Jubiläumsgrat

13.06.2017
Na úvod niečo o Jubiläumsgrate Jubiläumsgrat je skalný hrebeň, ktorý sa nachádza v Nemecku, v pohorí Wetterstein Gebirge, priamo nad olympijským mestečkom Garmisch-Partenkirchen. Na západe začína na najvyššom vrchole Nemecka Zugspitze 2963 m n.m. a na východe končí na dominantnom vrchole Alpspitze 2628 m n.m. Na hrebeni je množstvo veží, vrcholov, sediel a zárezov a trasa vedie priamo po nich až na jeden vrchol Hochblassen. Na hrebeni neklesnete pod 2450 m n.m. a jeho celková dĺžka je 8,1 km. Prevýšenie je okolo 900 m. Hrebeň je na viacerých miestach za...   Celý článok
Začínam optickým blufom, lebo tento úvodný obrázok nie je skutočný, ale práve to je Šaňov štýl fotografie: vyvolať emócie, ktoré vedú k otázkam.   Profesionálny fotograf vraj zásadne odmieta robiť obrázky, ktoré nezodpovedajú realite. Ale má aj málo porozumenia pre iný druh fotografie. U profesionálov je rozšírená mienka, že obraz, ktorý je digitálne zmenený, je bastard.   Je to ale naozaj tak? Veď predsa Šaňo sám bol profi horský vodca, pozná realitu hôr naspamäť a skúsil ju aj na vlastnom tele. A predsa vidí hory aj z iného uhla pohľ...   Celý článok
Primárna funkcia cyklorukavíc nie je len o tepelnej izolácii. Cyklisti, ktorí už brzdili rukami o asfalt, vedia svoje. Počas horúcich letných etáp cestných pretekov slúžia krátke cyklo-rukavičky na niečo iné, ako na to, že treba vytvárať priestor súci na pomaľovanie nápismi sponzorov... Úloha rukavíc v cyklistike je nezanedbateľná a s nástupom MTB nijako neklesla, skôr naopak. Okrem brzdenia o asfalt, možnosti pevne držať riadítka aj spotenými rukami, nahodiť spadnutú reťaz, pri voľnom lete lesom zaboxovať si s konármi, kameňmi a blatom... Jednoducho n...   Celý článok
Ferratová sezóna pomaly ale isto klope na dvere, nuž sa treba trochu rozcvičiť. U nás sú možnosti výrazne obmedzené a keď človek nechce cestovať priďaleko, logicky zavíta najskôr k susedom. Bratia Česi sú na tom o poznanie lepšie. Pomaly každým rokom tam vznikajú nové zaistené cesty roztrúsené po celej republike. Ale prečo by sme si mali vybrať jednu, keď môžeme mať naraz 16?! Luxus toľkých ferrát na jednom mieste ponúkajú v Děčíne. Pastýřská stěna sa vyníma priamo v centre mesta na ľavom brehu Labe. Vápencové takmer 100-metrové bralo bolo dl...   Celý článok
 Pozvánka Klub slovenských turistov a OZ Karpaty pozývajú na 31. ročník medzinárodného stretnutia expedičných turistov a netradičných cestovateľov EXPEDÍCIE 2017 na ktorom bude dvanásť prednášateľov na širokom plátne prezentovať vydarené podujatia z nenarušených alebo málo narušených oblastí, ktorým sa spravidla vyhýbajú masmédiá a cestovný ruch. Podujatie nemá komerčný charakter. Expediční turisti, horolezci, vodáci, cykloturisti, jaskyniari a  netradiční cestovatelia sa stretnú po 31. raz na najstaršom podujatí svojho druhu v Slovensku i v Č...   Celý článok
Na ostrov Santorini sa nechodí bicyklovať, ale keď sa vám naskytne taká možnosť, určite stojí za to. Ani všetky fotografie, plagáty v cestovkách a pohľadnice nedokážu vystihnúť čaro tohto kúska zeme v Egejskom mori. Raz za život Santorini určite treba vidieť!  Ktovie, či si to o ňom mysleli aj jeho obyvatelia 1600 rokov pred. n.l. keď nečakane vybuchol a zničil seba, všetky ostrovy dookola. Obrovská vlna tsunami zničila aj slávnu minojsku civilizáciu na Kréte, mnohými označovanú za bájnu Atlantídu. Výbuch bol katastrofálny a údajne až 100 krát silne...   Celý článok
Skialp doma je ako chlieb každodenný. Sotva sa niekedy zunuje. Ale tak, ako obsah taniera má byť pre harmonický rozvoj tela i duše skialpinistu pestrý, je žiadúce, občas nazrieť aj za hranice domoviny. A aby sme vo svete nenarušili rovnováhu, púšťame sa tento krát viac na východ a hlavne južnejšie.                 02.03.17,             Rila: Výstup na chatu Rilské Jazerá, Parametre: 3,7 km, +550 / -0 vm Vyrážame. Dnes je vraj všetko relatívne a tak sa planéta pod kolesami našej čipnutej embéčky posúva stále viac na severozápad. D...   Celý článok
Každý si obľúbi nejaké kopce, kde sa cíti ako doma, nuž ja som po zmene bydliska hľadal náhradu za Tatry a trafil som do čierneho. Od prvej túry som sa zaľúbil do Stubaia. Tak ako v Tatrách musíš aspoň raz absolvovať Gerlach, tak je povinnosť ísť raz túru na Zuckerhütl, najvyšší kopec v Stubaji. Síce som si „odklepol“ iné vrcholy skorej ako Zuckerhütl, ale prišiel rad aj na ten.   Nakoľko považujem túto túru za krásnu, nie veľmi ťažkú, tak ju opisujem, ako a kadiaľ sa dá ľahko zdolať. Pre skúseného turistu je to pôžitok, aj keď nie ve...   Celý článok
 Taliansky Sportful vo svojej outdoorovej kolekcii s názvom Karpos predstavil na začiatku zimy svoj nový skialpovo/outdoorový komplet s názvom Alagna Plus. jedná sa o vylepšenú Alagnu pri ktorej boli použité najnovšie materiály a technológie. Oproti starému kompletu je tento teplejší. V prednej časti bundy aj nohavíc má membránu. Na zateplenie bol použitý momentálne najväčší hit tepelnej izolácie: Polartec Alpha. Pribudla kapucňa, na nohaviciach kamaše na lyžiarky. Originálne riešenie veľkých vreciek v prednej časti bundy. Komplet používam od začiatku z...   Celý článok
Murphyho zákon hovorí: "Čo sa môže pokaziť, to sa aj pokazí". U mňa to platí dvojnásobne, snáď som ešte nekúpil niečo, čo by fungovalo bez problémov.   Keď som pred rokom hodil vo Furkotskej doline tigra, nevedel som prečo. Po vyhrabaní sa zo snehu mi to bolo jasné – rozpadla sa mi pätka. Pod lupou som na skrutkách objavil stopy krehkého lomu a hrdze. Reklamácia prebehla v rámci zákonnej lehoty, na rozhorčený mail mi z Dynafitu zdvorilo odpísali ospravedlňujúci mail. Stať sa to v inom teréne, asi by som sem nepísal.     Utrhnutá pätka...   Celý článok
Bolo to už niekedy pred 20 rokmi keď som na TV programe Discovery sledoval seriál o výprave do Himalájí s názvom Tajomná hora Chrisa Bonningtona. Jednalo sa o výpravu na vzdialenú a ešte nezdolanú sedemtisícovku. Zo seriálu som si zapamätal len jedno: po príchode do základného tábora po dlhej a namáhavej ceste začali vybalovať expedičné sudy a... kusy mäsa sa hýbali, pochodovali. Nad touto hrôzou bedákali páni horolezci akože: čo my len teraz budeme jesť? ako vylezieme na vrchol? Nevyliezli...   "Extrémne ultra preteky sú vlastne pretekmi v jedení ...   Celý článok
"Jak bych mohl v závodech vidět symboliku, kterou jsem tam nacházel dřív? Jak bych v nich mohl vidět metaforu bitev, boje, vítězství nebo porážky, když prohra v soutěži znamenala jen ránu pro sebevědomí? Jak jsem to mohl brát vážně, když v horách jsem mohl bojovat bitvu, při které kulky nebyly gumové, ale z olova?"  Kilian     Kilian spravil vo svojom súčasnom nórskom pôsobisku peknú túru. Je výborne zdokumentovaná v priloženom filme (pozri dole). Za jeden deň vystúpil na sedem vrcholov. Prešiel 77 kilometrov. Nastúpal vyše 9000 vý...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 221) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.