Zoznam článkov od 1 do 15 (z 250) >>

Európa

Víkend v Bielych Karpatoch: v nedeľu cez Bošáčky a Kykulu.

09.10.2019
Chladné, ale jasné ráno pod rozhľadňou na Veľkom Lopeníku. Vietor, ktorý hučal celú noc, si dal chvíľu pauzu. Zo spacáku mám cez otvorenú stenu „bufetu“ parádny výhľad na celý hrebeň Malej Fatry od Rozsutcov až po Kľak, a nad tým všetkým pribúda už pred šiestou gýčová oranžová. Krása! Na východ slnka ale nečakám, pakujem sa a ešte skočím dole kopcom pozrieť, ako je na tom studnička. Vedie k nej značka, ale nič moc: taká mláčka, aj keď v núdzi by pomohla.   Dnešný program nebude dlhý, pred jednou musím stihnúť v Drietome autobus...   Celý článok
Príležitosť treba poriadne chytiť, keď sa núka - som si povedal, keď predpoveď na víkend pred rovnodennosťou hlásila čisto modrú oblohu. Do batoha spacák, niečo jedla, veľa teplého oblečenia na noc... A daváj icečkom do Trenčína, lebo to bol jediný spoj z domu, ktorý mi ukázalo k autobusu do Novej Bošáce. Aj tak som tam začal niekedy po desiatej, ale nevadilo, nikam som sa neponáhľal a do tmy ďaleko. Celý program na dva dni nemal ani 50 km, ale tu tentokrát nešlo o rýchlosť. Skôr som trasu vyberal tak, aby boli výhľady. O lúky a pasienky v Bielyc...   Celý článok
V novembri minulého roka som znova skúsil šťastie v lotérii na Hardrock 100. Beh na vzdialenosť 160 km a +11000 v.m. Tieto preteky sa konajú v Colorade v USA, patria k najstarším a najťažším pretekom na svete. Každý rok sa tam hlási niekoľko tisíc bežcov z celého sveta. Na štartovú listinu sa môže dostať len 150 šťastlivcov, ktorí majú zabehnuté kvalifikačné preteky. Na základe kvalifikácie, ktorá platí dva roky, idú do lotérie s jedným alebo niekoľkými tiketmi v závislosti od toho, koľko rokov v rade sa hlásia. Ak sa niekto hlási prvý raz, má jed...   Celý článok
Kanárske ostrovy - Tenerife - masív Pico de Teide 3718m (najvyšší vrch Španielska) - bočný kráter Pico Viejo 3134m. Tenerife je nazývaný aj ostrov večnej jari kvôli svojej klíme. Pravdou ale je, že na území tohto ozaj veľmi zaujímavého ostrova je niekoľko oblastí s úplne odlišnou mikroklímou. Pri našej krátkej návšteve sa rozhodujeme pre túru na kráter Pico Viejo. Je to v podstate taký vedľajší vrchol mohutného masívu sopky Teide. Od výstupu na Teide nás odradila lanovka s množstvom turistov, ale aj pravidlá výstupu na samotný vrchol: vraj sa treba c...   Celý článok
Gărgălău je výrazný široký vrchol vo východnej časti hlavného hrebeňa pohoria Rodna (munţii Rodnei), spadajúceho do regiónu Maramureș. Ponúka panoramatické výhľady nielen na samotnú Rodnu, ale aj na protiľahlé rovnomenné pohorie Maramureș na severe a ďalej za ním na južnú časť Ukrajiny. Je relatívne ľahko dostupný, teda aj často navštevovaný. Výstup naň sa dá navyše zjednodušiť lanovkou z komplexu turistickej Borşe (Statiunea Borşa) na vrchol Știol (1607 m), alebo vývozom do sedla Prislop (1416 m), ktorým prechádza horská cesta z Borşe do Vatra...   Celý článok
Mestečko Borşa je známym turistickým centrom oblasti Maramureş. Leží v údolí rieky Vişeu a zo všetkých strán je obklopené vysokými horami. Zo severu na hranici s Ukrajinou je to pohorie Maramureş a z juhu o niečo vyššie pohorie Rodna. Práve v ňom sa nachádza aj najvyšší vrchol celej oblasti Pietrosul Rodnei. Borşa (670 mnm) je ideálnym štartovacím bodom na tento vrchol. Z mesta naň vedie modrá pásová turistická značka. Kto je však lenivý a (auto)mobilný, vie si celú trasu ešte o niečo skrátiť. Autom sa dá dostať úzkymi uličkami až ku kláštor...   Celý článok
Monte Piana (2325 m) a Monte Piano (2305m) sú dva vrcholy jednej stolovej hory vo východných Dolomitoch. Síce nevýrazná svojou výškou, no významná svojou históriou. V prvej svetovej vojne ju jej strategická poloha predurčila stať sa dejiskom jednej z najkrvavejších bitiek medzi Talianskom a Rakúskom pri dobývaní južného Tirolska. Za dva a pol roka tu život položilo asi 10 000 vojakov (niektoré zdroje uvádzajú až 14 000). Dodnes tu zostali zachované neskutočné kilometre zákopov, množstvo tunelov, opevnených stanovíšť a bunkrov. Mnohé z nich časom schátral...   Celý článok
Orlické hory boli pôvodne hlavným cieľom našej výpravy do česko-poľského pohraničia. Vyhradili sme si na ne posledného 1,5 dňa pred cestou domov. Po predchádzajúcich dňoch, kedy sme sa zabávali v skalných mestách, nás čaká diametrálne odlišná krajina. Prechod Orlických hôr je typickou hrebeňovkou s minimálnymi prevýšeniami. Vedie ňou Jiráskova cesta, už takmer 100 rokov celá vyznačená na červeno. Začíname v Olešnici v Orlických horách, kde nás vypľúva prvý ranný autobus idúci od Náchodu. Hodláme si tu doplniť zásoby potravín, ale nepochod...   Celý článok
9. a 10. marca 2019 spravil nemecký skialpinista a extrémny športovec Benedikt Bohm zaujímavý skialpový prechod. Na lyžiach prešiel po trase z nemeckého Ruhpoldingu cez Rakúsko až do Talianskeho Kasernu (Južné Tirolsko). Trasu dlhú 210 km s prevýšením 10 500 metrov prešiel za neuveriteľných 28 hodín a 45 minút. Na trase postupoval bez dlhších páuz a odpočinku štýlom Non-Stop. Podarilo sa mu výrazne prekonať aj svoj vlastný časový plán na celú akciu, ktorý bol 36 hodín. Benedikt Böhm je okrem svojich extrémnych aktivít známy aj ako športový riadite...   Celý článok
Po rýchlej aklimatizácii na dolomitské ovzdušie padá rozhodnutie hneď zaútočiť na hlavný cieľ nášho krátkeho pobytu. Civetta sa na nás vyškierala počas celého výstupu na Lagazuoi a vystavovala na obdiv pocukrené severné steny. Zimné podmienky sme veľmi nečakali, ale nejakú výbavu máme a dúfame, že aspoň východné svahy s ferratou nebudú na tom ešte tak zle. Nepríjemný vietor by sa tiež mal už na druhý deň postupne utíšiť. Dávame poradu. Zvládnuť Civettu za jeden deň je samo osebe dosť slušný masaker. Má výživné výstupové parametre, a k tom...   Celý článok
Na sezónu 2019 prichystal Dynafit chuťovečku pre tých, ktorí sa radi rýýýchlo preháňajúúúú po teréne a zvlášť do kopca a vyžadujú pri tom, aby so sebou vláčili čo najmenej materiálu. Čiže v podstate pretekové špeciálky (vo veľkosti UK 8,5 len asi 240 g) na kratšie a stredné trate, čím viac do kopca, tým lepšie. Preto aj menší rozdiel výšky päty a špičky, len 4 mm.   Vynikajúcu váhu zabezpečuje minimalistický zvršok z tenkej sieťoviny (Minimal Fit), nižšia miera tlmenia, ale predovšetkým novinka od Vibramu – podrážka Megagrip v novej ...   Celý článok
Vetroplachmagazín ponúka v spolupráci s partnerom Horský Klub členstvo v rakúskej sekcii Alpenverein-Edelweiss Viedeň. Aj keď je slovenskej outdoorovej komunite už dobre známe čo všetko znamená byť členom AV, pri súčasnom náraste záujmu o horské športy sme spolu s naším partnerom zhrnuli týchto pár hlavných informáciií o AV:   Čo to je Alpenverein?  Rakúsky horský klub OeAV (Österreichische Alpenverein) je prestížny horský klub so 150 ročnou históriou. Jeho základňu tvorí viac ako 500,000 členov. Vďaka silnej vnútornej štruktúre, ktorá pokr...   Celý článok
Metodická publikácia, ktorá vychádza v súčasnosti vo svojom treťom vydaní. Ide opäť o pôvodnú, tentokrát vo veľkom rozsahu doplnenú publikáciu autora Stanislava Meleka, nestora slovenského skialpinizmu, ktorému sa táto športová činnosť stala celoživotným koníčkom. V knihe uvádza množstvo svojich poznatkov nadobudnutých na nespočetných túrach v domácich i zahraničných horách. Tieto poznatky si overoval a konfrontoval s talianskou metodikou v podobe knižných manuálov Club Alpino Italiano. Za takmer 50 rokov vychádzok a túr s lyžami s prístupom  met...   Celý článok
Rumunsko, to nie je len Fagaraš, Bukurešť a Drakula. Aj keď to je cestovateľský základ. Tým z vás, ktorí však majú radšej ospalý chod vecí, posledné náznaky divočiny a závan tradícií, určite odporúčam región na severe Rumunska, zvaný Maramureș. Leží na hranici s Ukrajinou a ponúka množstvo lahôdok od tých kultúrnych počnúc, tými prírodnými končiac. Vidiek To, čo pri prechode touto oblasťou udrie do očí ako prvé, je vidiecky ráz krajiny. Množstvo obrábaných polí, rozsiahle záhrady plné ovocných stromov a kosené lúky od obzoru po obzor. K...   Celý článok
Zima sa blíži a s ňou prichádza aj obdobie keď čelovky dostanú najviac zabrať. Minule sme si tu predstavili čelovku Fenix HL40R. Kvalitná čelovka so Zoomom ktorá má svietivosť 600 lumenov na diaľku až 147 metrov a už sa teší ako sa popasuje s rýchlosťou lyžiara rútiaceho sa pomedzi stromy potme dole.     Dnes sa pozrieme bližšie na jej menšieho brata Fenix HM51R.   Táto posledná novinka od čínskej firmy je zaujímavá tým, že bola špeciálne vyrobená podľa vylepšení navrhnutých od českého zástupcu tejto značky. 77 gramov vážiaca čelovka...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 250) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.